Selasa, 24 Mac 2015

KELAS MASAKAN DI AMPANG



Just for sharing. Mak su dah open kepada siapa yang berminat dalam masakan. Nak belajar untuk suka-suka atau boleh juga nak belajar untuk mendapat pendapatan tambahan. Dulu mak su minat sangat masak2 dan dengan minat ni mak su dah dapat generate income untuk diri sendiri dan yang penting dapat la membantu suami dalam memenuhi permintaan anak-anak.

Mak su dah menghadiri banyak kelas-kelas masakan. Sejak mak su buat Masters dalam tahun 2002 mak su dah mula belajar memasak dengan join kelas-kelas yang jauh dan dekat. Si suami pula tidak menghalang malah memberi galakan. Anak-anak kecik-kecik lagi masa tu. Bila mak su ke kelas bila week end dia la yang membantu menjaga anak-anak. Ada satu masa tu tak sabar nak belajar kuih talam lepas je 40 hari mak su dah join kelas. Punya bersemangat.

Dah dah 13 tahun mak su mengambil tempahan samada kuantiti yang kecil dan ada yang sederhana. Nak dikira paling mencabar bila tempahan nasi dagang yang terlajak sedap. Kalau nak makan 300 orang dengan peralatan kukus yang tak mencukupi tak tido malam dibuatnya. Tapi semuanya pengalaman pahit manis berniaga.

So siapa yang berminat boleh lah contact mak su. nak beli, nak tempah atau nak belajar.


Assalamualaikum. Lama betul mak su tak updated blog ni. Dah bersawang agaknya. Biarlah permulaan tahun 2019 ni mak su kenangkan 2017 ddi m...